1. Tepecik Çocuk Nefroloji Panayırı

Binlerce çocuk organ bekliyor

‘Dünya Böbrek Günü’ kapsamında böbrek hastalıklarına dikkat çekmek, organ nakli ve bağışı konusunda çağrıda bulunmak amacıyla 1. Tepecik Çocuk Nefrolojisi Panayırı düzenlendi.

3

Her yıl Mart ayının ikinci Perşembe günü kutlanan ‘Dünya Böbrek Günü’ 8 Mart Perşembe günü çocuk böbrek hastalarının bulunduğu Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Nefroloji Kliniği’nde kutlandı. Etkinliklere, İzmir İl Sağlık Müdür Yardımcısı Uzm. Dr. Ahmet Murat Işıl, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Nefroloji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Taner Çamsarı, Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekim Vekili Doç. Dr. Nejat Aksu ile böbrek nakli bekleyen, diyalize bağlı olarak yaşamlarını sürdüren çocuk hastalar ve aileleri katıldı.

“Tuz ve şeker tüketiminin azaltılması gerekiyor”

Türkiye’deki böbrek hastalığı nedenlerinin son yıllarda batılı ülkelerinkine benzemeye başladığını dile getiren Prof. Dr. Taner Çamsarı, “Dünyada her 10 kişinin 7’sinde böbrek rahatsızlığı, 300 milyondan fazla insanda da böbrek hastalığı bulunuyor. Tansiyon, kötü beslenme ve aşırı tuz tüketimi gibi sebeplerle ortaya çıkan böbrek hastalıkları, insanların yaşam kalitelerini bozuyor. Böbrek hastalıklarından korunmak için öncelikle yeme içme alışkanlıklarının değiştirilmesi, tuz ve şeker tüketiminin azaltılması gerekiyor.” dedi.

2

“11 bin 815 hasta böbrek nakli bekliyor”

2011 yılı itibari ile Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne 11 bin 815 böbrek hastası başvurusu olduğunu belirten Başhekim Vekili Doç. Dr. Nejat Aksu, 9 bin 850 kayıtlı hastanın bulunduğunu kaydetti. Doç. Dr. Aksu, Türkiye’de çocuk böbrek nakil sayısını arttıran hastane olmak istediklerini söyledi.

Konuşmaların ardından Hikmet Şen, Yüksel Uz ve Sedef Tetik isimli çocuklar böbrek nakillerini gerçekleştiren sağlık ekibine teşekkür etmek ve organ bağışı konusunda çağrıda bulunmak için yazdıkları mektupları okudular. Programın devamında Mavi Sanat Tiyatro Ekibi çocuklar için hazırladığı oyunu sergiledi. Pandomim gösterisinin ardından etkinlikler sona erdi.