Tepecik EAH Çocuk Endokrinoloji Kliniği

İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK ENDOKRİNOLOJİ BİLİM DALI,

TEPECİK EAH ÇOCUK ENDOKRİNOLOJİ KLİNİĞİ

Çocuk Endokrinoloji Kliniği Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesinde 1988 yılında Prof. Dr. Suat Çağlayan’ın desteği ile Uz. Dr. Ebru Özerkan tarafından kurulmuştur. 1991 yılında Uz. Dr. Şule Can  bölüme dahil olmuştur.  2003- 2007 yıllarında Uz. Dr. Bayram Özhan , 2010-2011 yıllarında Uz. Dr. Muammer Büyükinan kliniğimizde görev yapmışlardır.

2012 yılında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları ABD Başkanı ve Çocuk Endokrinolojisi ve Diyabet Derneği Genel Sekreteri Prof. Dr. Bumin Dündar’ın göreve başlaması  ile Çocuk Endokrinoloji Kliniği Eğitim Kliniği olarak yapılanmıştır. 2013 yılında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi ile yapılan işbirliği protokolü çerçevesinde kliniğimiz daha da güçlenmiş ve  İKÇÜTF Pediatrik Endokrinoloji Bilim Dalı olarak da hizmet vermeye başlamıştır.

Hemşirelerimiz Emine Bahçivan, Ülkü Yıldırımer ve  Perihan Yetim diyabet eğitim hemşireliği ve endokrin test hemşireliği görevlerini  yürütmektedir. Uzman diyetisyen olarak Hamide Ataman diyabet ekibimizde çalışmakta ve diyabet hastalarımıza karbonhidrat sayımı eğitimi vermektedir. Poliklinik sekreterliğini Sinem Alanbay yapmaktadır.

Poliklinik hizmetimiz 2 poliklinik odası ve 1 endokrin test odasında sürdürülmektedir.  Günlük 100-120 hastaya  hizmet verilen kliniğimizde, yataklı servisimize yıllık yatan  hasta sayısı 600 civarındadır. 500’e yakın diyabetli çocuğun takibi ve tedavisi yapılmaktadır.

Polikliniğimizde diyabetes mellitus, büyüme bozuklukları, ergenlik sorunları, obezite, tiroid hastalıkları, cinsiyet farklılaşma bozuklukları , kemik ve kalsiyum hastalıkları, böbrek üstü bezi hastalıkları gibi çocuk endokrinolojiyi ilgilendiren tüm hastalıklar ile ilgili tanı, tedavi ve izlem yapılmaktadır. Tip 1 diyabetli çocuklarımız  diyabet ekibi tarafından izlenmekte ve diyabet hastalarına diyabet eğitimi bireysel bazda  verilmektedir. Diyabetli çocuklar için ayrıca her yıl diyabet  yaz kampları düzenlenmektedir. Endokrin ile ilgili tüm  testler ve tetkikler kliniğimizde  yapılmaktadır.

Kliniğimiz bünyesinde önümüzdeki dönemde diyabet ve obezite merkezi açılması  planlanmaktadır. Kliniğimizde ailesel hiperlipidemi hastaları için LDL aferez işleminin yanısıra, diyabet hastaları için insülin pompa tedavisi uygulanmaktadır.

Yurt dışı ve yurt içi bilimsel faaliyetlerine ara vermeden devam eden kliniğimiz hızla gelişmesini sürdürmekte olup, kliniğimizde önümüzdeki dönemde lisansüstü eğitimine de başlanacaktır.

bolumfoto4